Partnerzy serwisu:
Biznes

PR: Minister transportu omija przepisy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Autor:

PAP

Data publikacji:
09-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PR: Minister transportu omija przepisy
Zdaniem ministra transportu Przewozy Regionalne muszą zostać zrestrukturyzowane, ponieważ w obecnym kształcie dłużej nie przetrwają - Wypowiedź ministra transportu Sławomira Nowaka, że PR są w fatalnej sytuacji finansowej i zagrożone upadłością, odbieram jako atak na spółkę – informuje portal „Money.pl” prezes PR Małgorzata Kuczewska-Łaska.

Zdaniem Nowaka, gdyby  nie ustawa uniemożliwiająca upadłość spółkom utworzonym na mocy ustawy o restrukturyzacji PKP, Przewozy Regionalne byłyby zagrożone upadłością.

- Nawet gdyby ustawa umożliwiająca upadłość obowiązywała, to absolutnie nie byłoby potrzeby natychmiastowego postawienia Przewozów Regionalnych w stan upadłości. Nasz wynik finansowy poprawia się z roku na rok. Mało tego, przeprowadzamy działania restrukturyzacyjne, które nie udają się w innych spółkach kolejowych. Na przykład od 2008 r. zredukowaliśmy zatrudnienie o około 6 tys. osób – informuje portal „Money.pl” Kuczewska-Łaska. - Minister wielokrotnie podkreślał, że nie jest właścicielem Przewozów Regionalnych. Może więc jutro zaatakuje innego przewoźnika kolejowego, nienależącego do Grupy PKP? – dodaje.

W ubiegłym tygodniu resort wystąpił do marszałków województw o przedłożenie projektu planów restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Jak informuje portal „Money.pl” rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński. Resort, resor nie jest właścicielem ani nadzorującym obszar przewozów regionalnych, ale jest zainteresowany rozwojem sytuacji w spółce.

- Resort zapomina, że Przewozy Regionalne mają program restrukturyzacji, który został zatwierdzony przez zgromadzenie wspólników. Ten plan działalności spółki do 2017 r. zakłada, że osiągniemy dodatni wynik finansowy w ciągu najbliższych trzech lat. Zaproponowaliśmy także marszałkom województw możliwość prywatyzacji spółki za 3-4 lata, przy czym ten czas można byłoby wykorzystać na wejście w procedury prywatyzacyjne - poszukiwanie inwestora, albo przygotowanie do debiutu giełdowego – mówi portalowi „Money.pl” prezes PR.

Zdaniem Kuczewskiej - Łaski zwracanie się do marszałków województw o plany restrukturyzacji przewoźnika to omijanie obowiązujących przepisów. Prezes podkreśla, że minister może nadzorować przewoźnika  np. poprzez  Urząd Transportu Kolejowego, który to wydał jednak licencję PR.

Jak podaje portal „Money.pl”, wstępne wyniki finansowe wskazują, że w 2012 roku Przewozy Regionalne odnotowały około 46 mln zł straty przy przychodach około 1,9 mld zł.

Więcej
 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Sławomir Nowak: CPK nie ma żadnego sensu i nigdy nie powstanie

Infrastruktura

Sławomir Nowak: CPK nie ma żadnego sensu i nigdy nie powstanie

Jakub Madrjas 07 czerwca 2018

Współpracownicy Nowaka znaleźli pracę w kolejowych spółkach

Kadry

Współpracownicy Nowaka znaleźli pracę w kolejowych spółkach

Rzeczpospolita/ak, Rynek Kolejowy/Polskatimes.pl 04 czerwca 2014

Sławomir Nowak z zarzutami o nieprawdziwe oświadczenia majątkowe. Wkrótce wyrok

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Sławomir Nowak: CPK nie ma żadnego sensu i nigdy nie powstanie

Infrastruktura

Sławomir Nowak: CPK nie ma żadnego sensu i nigdy nie powstanie

Jakub Madrjas 07 czerwca 2018

Współpracownicy Nowaka znaleźli pracę w kolejowych spółkach

Kadry

Współpracownicy Nowaka znaleźli pracę w kolejowych spółkach

Rzeczpospolita/ak, Rynek Kolejowy/Polskatimes.pl 04 czerwca 2014

Sławomir Nowak z zarzutami o nieprawdziwe oświadczenia majątkowe. Wkrótce wyrok

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5